Prasmingos pertraukos

  • Paskelbė : Daiva Naujikienė
  • Paskelbta: 2020-01-12
  • Kategorija: Renginiai

Mūsų mokyklos pagrindinis siekis, kad kiekvienas mokinys džiaugtųsi buvimu mokykloje ir laikytų jį prasmingu. Siekiama įtrauti ir sudominti, padėti išreikšti savo gebėjimus ne tik pamokų, bet ir pertraukų metu – neformalioje aplinkoje. Remiantis mokyklos išsikelta misija, visų mokyklos pedagogų bendromis pastangomis buvo įkurtos šešios “Prasmingų pertraukų“ erdvės:

  1. Mokomės iš kino;
  2. Menų erdvė;
  3. Patirčių siena;
  4. Judrusis koridorius;
  5. Stalo žaidimai;
  6. Tylioji zona.

Tai yra moderni ir inovatyvi praktika, kurios tikslas – kūrybiškas, intelektualus ir aktyvus vaikų užimtumas mokyklos pertraukų metu. Kiekviena erdvė atskleidžia individualius mokinių gebėjimus, kuria naujus jų įgūdžius.

Sistema. Visi 1 – 4 klasės mokiniai suskirstyti po šešias komandos, kuriose yra po 3 – 4 mokinius. Kiekviena komanda turi sudarytą individualų grafiką, kuriuo vadovaudamasi pertraukų metu išbando vis kitą užsiėmimų erdvę. Tokiu būdu kiekvienas komandos narys dienos bėgyje turi galimybę išmėginti visas erdves. Grafikas yra rekomendacinio pobūdžio, nes mokiniai laisvai gali pasirinkti, ar nori dalyvauti jiems pagal grafiką paskirtoje erdvės vykdomoje veikloje ar ne.

Kiekvienai erdvei yra sukurta po tris vizualizuotas taisykles, kurios skatina tinkamą mokinių elgesį, tvarkos palaikymą ir sklandų naudojimąsi žaidimais bei įvairiomis papildomomis priemonėmis. Taip kuriamas mokinių saugumo jausmas, aiškiai formuojami lūkesčiai jų atžvilgiu.

Erdvės.

# Mokomės iš kino. Mokiniai žiūri National Geographic kanalo edukacinius filmus originalia kalba. Tokiu būdu plečiamas vaikų užsienio kalbos žodynas, ugdomas naujų žinių apie pasaulio suvokimą pasisavinimas.

# Menų erdvė. Šioje erdvėje mokiniai gali piešti mandalas, patirtus dienos įspūdžius, savo jausmus ir mintis, ar tiesiog atviruką draugui. Ugdomas gebėjimas atsipalaiduoti, nusiraminti, geriau pažinti save. Tai vieta kur gali atsiskleisti mokinio kūrybiškumas, emocinė būsena.

# Patirčių siena. Pirmadieniais ir trečiadieniais patirčių sienoje yra užrašoma po 3 sąmoningumą skatinančius, prasmingus klausimus. Vienas iš jų skatina mokinius informacijos paieškoti ir bibliotekoje. Šioje erdvėje ugdomas savarankiškumas, ieškant naujos informacijos, sklandus minčių dėstymas, tolerantiškumas, bei gebėjimas pasidalinti mintimis su kitais, savianalizės įgūdžiai.

# Judrusis koridorius. Tai įvairūs žaidimai, tokie kaip “Klasės”, “Linksmiau – drąsiau”, “Gyvatėlė”. Tokie žaidimai vysto ne tik kūno koordinaciją ar skatina fizinį aktyvumą, bet ir ugdo bendradarbiavimą ir gebėjimą dalintis.

# Stalo žaidimai. Šaškės, Hip Hop, Circus – tai tik keletas stalo žaidimų šioje erdvėje. Jų dėka mokiniai mokosi žaisti komandose, lavinami analitiniai įgūdžiai ir loginis mąstymas, gebėjimas strategiškai įvertinti galimybes.

# Tylioji zona. Tai viena mėgstamiausių vietų mokykloje. Joje susibūrę mokiniai gali dalyvauti diskusijose įvairiomis temomis ar patogiai įsitaisę, skaityti mėgstamą knygą. Tokiu būdu mokiniai skatinami atsipalaiduoti, pabūti ramiai su savimi, mokytis išklausyti kitą, sklandžiai dėstyti mintis, ugdyti empatiškumą.

Pritaikius „Prasmingų pertraukų“ erdves, kryptingai tobulinamas mokyklos ugdymo(si) aplinkų funkcionalumas ir dinamiškumas, gilinamos pamatinės mokyklos vertybės: atvirumas bendruomeniškumui, atsakomybė už savo veiksmus ir saviraiškus dalyvavimas. Tikimasi, jog mokiniai ne tik prasmingai, bet ir žaismingai praleis pertraukų laiką, atras naujų draugų, įgaus naujų įgūdžių bei patirčių. 

Nuotraukos:
Adas Papartis

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Naujienos
  • Valgiaraštis