Projektas "Gyvas miškas"

Pelėdžiukų grupėje 2 savaites vyko projektas “Gyvas miškas”, kurio metu vaikai turėjo galimybę:

  1. Susipažiti su pagrindinėmis medžių dalimis, įtvirtinti 8 medžių pavadinimus;
  2. Išanalizuoti medžio ir krūmo panašumus bei skirtumus;
  3. Keliaudami gamtoje, rinkti rudens gėrybes (kaštonus, giles, riešutus, šermukšnius ir kt.) ir jas tinkamai panaudoti veiklose;

***

Kadangi vaikai geriausiai įsimena informaciją kai veikla būna įdomi, projekto pradžiai mokytojos pasirinko išvyką į Saugomų teritorijų Nacionalinį lankytojų centrą. Edukacinės veiklos metu vaikai drauge keliavo gamtos ratu. Sužinojo kiek Lietuvoje yra saugomų teritorijų, kam jos įsteigtos ir kokia jų vertė. Gilinosi į draustinių svarbą, siekiant išsaugoti specifines gyvūnų ir augalų rūšis, bei buveines.

***

Taip pat lauko laboratorijoje pelėdžiukai ištyrinėjo ir palygino keturių medžių - pušies, eglės, beržo ir ąžuolo medžio lapus, bei jų vaisius. Pasiskirstę į keturias komandas ir ištyrinėjus savo komandos pasirinktą medį, grupės draugams pristatė:

  • Trumpai savo medį: kuo skiriasi eglė ir pušis, kodėl lepšio (paberžio) grybo kotas panašus į beržo kamieną, kodėl ąžuolas visų medžių karalius (stiprumo ir tvirtumo simbolis);
  • Savo medžio vaisius: eglės ir pušies kankorėžius (juos lygino, ieškojo skirtumų bei panašumų), ąžuolo giles (aptarė gilės formą), beržo vienasėklis riešutėlis su dviem sparneliais (beržo vaisių apžiūrėjo nuotraukose, nes žinome, kad beržai žydi ankstyvą pavasarį);
  • Savo komandos medžio pirmą garsą dėliojo iš pasiriktų gamtinių medžiagų;

O grįžę į grupę, klausydami įrašo apie Stelmužės ąžuolo įdomius faktus, pelėdžiukai su akvarele bandė nupiešti savo medį karalių.

***

Keliaujant projektui į pabaigą, žinių užtvirtinimui buvo surengtas edukacinis žygis, kurio metu vaikai:

  • Atlikdami užduotis, analizuodami, lygindami, domėjosi gamtine aplinka, mokėsi suvokti medžių ir miško svarbą žmogui;
  • Sebėdami, tyrinėdami, klausydami rinko naują informaciją ir patyrė pažinimo džiaugsmą;
  • Ugdėsi pagarbą aplinkai, atsakomybę už jos išsaugojimą ir saugaus elgesio gamtoje įgūdžius.

Visi vaikai turėjo pasigaminę spalvų paletes, pagal kurių spalvas ieškojo atitinkamų spalvų lapų miške. 

Taip pat kiekvienas vaikas nešėsi kiaušinių dėkliuką, kurio skyrelius turėjo užpildyti gamtoje rastais daiktais ar augalais.

Na ir kaip gi žygis be karštos arbatžolių arbatos, kuria pasirūpino nuostabūs grupės vaikų tėveliai.

***

Projekto užbaigimui - buvo papuoštas Volungės darželio-mokyklos koridorius, kiekvienam stendui po medelį su trumpa informaciją apie kiekvieną. 

Beržas - jei nėra nuotaikos, siūlome važiuoti pasivaikščioti beržų alėjoje tarp beržų. Nepakenks ir beržo apkabinimas ar prisilietimas. Šis medis skleidžia teigiamą energiją...

Klevas - vienas gražiausių medžių rudenį dėl savo lapų spalvų įvairovės... O ar žinojote, kad klevo sula yra saldi, sveika ir net skanesnė už beržo? Ogi, klevo sula yra puikus maisto papildas po žiemos, nes joje gausu mineralinių medžiagų.

Pušis - kas nenorėtų gyventi prie pušyno... Sužinojome, kad pušis pasižymi nuovargį mažinančiu poveikiu ir net pastebėta, kad žmonės gyvenantys pušynais turtingose teritorijose yra atsparesni peršalimo ligoms.

Ąžuolas – medis galiūnas. Šį apibūdinimą medis pelnė savo išvaizda, plačia lapija, kuri dažniausiai yra puiki užuovėja paukščiams ir žmonėms.

Nors Pelėžiukuose projektas pasibaigė ir orai vėsta, mes neliūdime! Turime puikią progą pasidžiaugti gražia rudens spalvų palete, čežančiais lapai po kojomis bei saulėtomis dienomis.

Visas projekto akimirkas gali peržiūrėti Volungės darželio - mokyklos Facebook paskyroje.

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Naujienos
  • Valgiaraštis
Pamokų laikas
4. 12.15 - 13.00
  • 1. 8.40 - 9.25
  • 2. 9.35 - 10.20
  • 3. 10.30 - 11.15
  • 4. 12.15 - 13.00
  • 5. 13.10 - 13.55
  • 6. 14.05 - 14.50